ONVOORWAARDELIJK

COLLEEN HOOVER

Onvoorwaardelijk is een lekkere new adult-roman van de koningin van dit genre, Colleen Hoover. Komt het goed tussen Tate en Miles, een stel dat we in het heden en in zijn verleden volgen?

Colleen Hoover laat haar new adult-roman Onvoorwaardelijk zich voor de variatie niet in New York afspelen, zoals zoveel feelgoodboeken, maar in San Francisco. Dat is een verademing! Het is beslist niet liefde op het eerste gezicht als Tate Collins en Miles Archer elkaar voor het eerst ontmoeten. Sterker nog: die eerste ontmoeting is behoorlijk awkward. Vers gearriveerd in San Francisco om daar haar master verpleegkunde te gaan doen, komen Tate en Miles elkaar tegen: hij ligt dronken voor de deur van het luxeappartement van haar broer Corbin, waar zij tijdelijk gaat logeren, en belemmert haar zo de toegang. Als deze dronkenlap een vriend van Corbin blijkt te zijn, laat ze hem binnen. 'Het spijt me zo, Rachel,' prevelt hij huilend. Rachel?
Het volgende hoofdstuk wordt verteld vanuit het perspectief van Miles en speelt zes jaar eerder. Het beschrijft de eerste ontmoeting van Miles en Rachel, op de universiteit waar ze beiden studeren. Het is voor hem liefde op het eerste gezicht.
Heden en verleden blijven elkaar afwisselen in Onvoorwaardelijk. Miles blijkt in nuchtere toestand de blauwste ogen van de wereld te hebben en een intense blik. Tate zou na een aantal rampzalige relaties beter moeten weten, maar helaas: ze voelt zich sterk tot hem aangetrokken. Ze beginnen een 'friends-with-benefits'-achtige relatie, waarbij Miles heel duidelijk en op het botte af aankondigt dat het ook nooit méér zal worden. Uit de vanuit zijn perspectief vertelde hoofdstukken die in het verleden spelen wordt geleidelijk duidelijk waarom dat zo is. Laat ik volstaan met te verklappen dat Miles een beschadigd mens is (maar o zo leuk!).
Tate zou een punt moeten zetten achter de relatie, maar ze kan hem gewoonweg niet weerstaan. Daarbij kon ik me iets voorstellen: ik moest eigenlijk slapen, maar ik kon Onvoorwaardelijk niet wegleggen voordat ik dit lekkere, bitterzoete boek van Colleen Hoover uit had!

Colleen Hoover (1979) is de uiterst succesvolle Amerikaanse schrijfster van new adult- en young adult-romans. Haar eerste boeken gaf ze in eigen beheer uit, maar nadat die de bestsellerlijst van The New York Times wisten te bereiken, werd haar werk algauw door een reguliere uitgeverij opgepikt. Hoover houdt, in willekeurige volgorde, van: Eminem, social media, haar man, Pepsi Light en haar drie zoontjes.

De Colleen Hoover-smaak te pakken? Lees dan
Sterrenhemel
Oprecht